6 Mayıs 2006 Cumartesi

Linux is Not Windows

nette gezerken ceviz.nette bu yazıyı gördüm.. bu yazı da şu yazının son kısmının çevirisi imiş..
linux a geçmeye kara vermeden önce , neden bunu yapmak istediğinizi sorgulayın.

eğer cevabınız " ben, tüm gücünü kullanıcısının kontrolüne sunan
ve onun bu gücü nasıl kullanacağını bildiğini varsayan bir işletim sistemi istiyorum. " ise linuxu kullanın.
amacınıza ulaşmak için, önemli bir miktarda zaman ve çaba harcamanız lazım.
bunun ödülü , "tam olarak" sizin istediğiniz şekilde çalışan bir bilgisayar olacakdır.

FAKAT

"ben problemsiz bir windows istiyorum" diyorsanız,
temiz bir XP/SP2 ( servis pack ) kurulumu yapın ;
iyi bir firewall ve antivirüs kurun,
internette gezinirken asla IE ( internet explorer ) kullanmayın.
düzenli olarak güncellemelerinizi yapın ve bilgisayarınızı nasıl güvenli kullanabilceğinizi öğrenin.
ben windows 3.1 , 95 , 98 , NT ve XP kulandım.
Asla virüs kapmadım, spyware sıkıntısı çekmedim,
-sisteme izinsiz kişilerin girişi durumu- yaşamadım( cracked ?).
windows güvenli ve kararlı bir işletim sistemi olabilir , fakat bu size bağlıdır.

eğer bir windows eşdeğeri ( replacement ) arıyosanız ve problemsiz olsun istiyorsanız , bir Apple Mac satın alın.
OS X in Tiger sürümü ile ilgili harika şeyler duydum, ayrıca donanımlarının görünümü hoş.
bu yeni bir bilgisayar satın almanızı gerektirir fakat tam olarak istediğinizi elde edebilirsiniz.

son iki durumda iseniz linuxa geçmeyin, yazılım ve camia anlamında hayal kırıklığı yaşarsınız.
linux windows değildir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloguma katkıda bulunduğunuz için teşekkür ederim.